Zespół Renault dzisiaj rano stracił sporo czasu ze względu na problem techniczny ze skrzynią biegów. Robert Kubica zdołał jednak po południu wykonać kilka dłuższych przejazdów. Polak sprawdzał także nowe części, w tym także nowe przednie skrzydło.
„Rano straciliśmy sporo czasu z powodu problemu technicznego” mówił po testach Kubica. „Po południu próbowaliśmy przejechać dystans wyścigu, który został przerwany, ale wykonaliśmy sporo okrążeń. Potem wykonaliśmy kilka przejazdów pracując nad ustawieniami i starając się poprawić nieco bolid.”„Nasz ostatni dzień testów przyjmujemy z mieszanymi odczuciami, gdyż mieliśmy problem ze skrzynią biegów na okrążeniu instalacyjnym, co ograniczyło nasze przejazdy” mówił główny inżynier Renault F1, Alan Permane. „Udało nam się wyjechać na tor tuż przed przerwą obiadową i sprawdzaliśmy nowe części aerodynamiczne, a także pracowaliśmy nad poprawą ustawień. Po południu próbowaliśmy przejechać dystans wyścigu i mimo że został on przerwany udało nam się przejechać wymaganą liczbę okrążeń. Kończąc dzień powróciliśmy do pracy nad ustawieniami.”
Pierwszy weekend wyścigowy w Bahrajnie rozpocznie się już 12 marca.
28.02.2010 18:08
0
Pierwszy powiem, że trzeba czekać 12 dni. ;-)
28.02.2010 18:08
0
A ja potwierdzam twoje slowa
28.02.2010 18:11
0
Fajnie, 12 dni wolnego od F1, uporządkuję sobie życie;)
28.02.2010 18:13
0
12 dni niepewności Mam nadzieję że wszystko się dobrze ułoży dla Roberta.
28.02.2010 18:13
0
ht tp://cdn.gal lery.auto sport.com/pict ure_free.php/dir/2010febtest5/im age/su_jm1028fe82-2 - POLECAM
28.02.2010 18:14
0
Troche szkoda tych awarii i usterek, bo przez nie starcili w Barcelonie troche czasu ale nie ma sie co martwic. Zobaczymy co będzie w Bahrajnie:) Trzymam kciuki za Renault
28.02.2010 18:14
0
a wszyscy myśleli, że mocno pracują nad dostosowaniem setupu do nowych części...
28.02.2010 18:15
0
Myślę ,że jak będą tuż za "czwórką" to będzie to dobra pozycja wyjściowa do dalszej części sezonu. Same Renault podkreślało wielokrotnie jakie są ich cele na ten sezon a i zamieszenie wokół ich przejęcia tez z pewnością nie pomagało w rozwoju bolidu. Testy oczywiście za wiele nam nie mówią ale patrząc się tylko na długie przejazdy to tragedii chyba nie ma, czyli na plus:) Na początek sezonu szykują spory pakiet nowych części a na czerwiec już R30B. no i bardziej elastyczne podejście do rozwiązywania problemów Renault w przeciwieństwie do BMW wróży, że będzie co najmniej dobrze, oby :)
28.02.2010 18:15
0
Po testach niewiele wiadomo. Nowe regulaminy na pewno nie preferują najszybszego okrążenia, ale równe, wysokie tempo przy zmniejszającym się obciążeniu bolidu. Jak się do tego mają najlepsze czasy okrążeń przy małym obciążeniu? Czy ktoś to wie? Optymizm Kubicy może coś sugerować, ale wszyscy są optymistami, a Rernault przez nikogo nie jest widziane w czołówce.
28.02.2010 18:21
0
To drugie miejsce w testach w Jerez nie wzięło się z byle niczego rozwijają bolid :)
28.02.2010 18:22
0
Awaria po jeździe Pietrova jak i w piątek. W Bahrajnie Robert będzie miał swój bolid i niebędzie żadnych problemów.
28.02.2010 18:30
0
mieszane odczucia ciekawe do czego się odnosił, do tej skrzyni czy całego dnia.Myśle że w tym roku trzeba mieć bolid który właśnie ciągnie lepiej na dużym obcionżeniu ,inaczej nie wejdziesz do q1 a start ze środka to wiadomo a na tle tego reno chyba nieżle.
28.02.2010 18:34
0
do q3 sorki
28.02.2010 18:41
0
12. jarik 75 Wiesz co ci powiem do Q1 nie trzeba wchodzic bo wszyscy od Q1 zaczynają. Po drugie wszyscy bedą kwalifikacje jechać na oparach
28.02.2010 18:44
0
superek fotka renault http:/ /motorsport. nextgen- auto. com/gallery/pictures /2010 /f1/test-catalunya-28fev/12 1wri.jp g (usuncie spacje)
28.02.2010 18:46
0
W Barcelonie padł mit o niezawodności Renault. Teraz czekamy na kolejny cios poniżej pasa.
28.02.2010 18:52
0
Z tą niezawodnością byłbym ostrożny. Reno pod względem przejechanych okrążeń na test plasuje się na siódmym miejscu /79 okrążeń średnio/. Dla porównania Ferrari 111. Nie śledziłem awaryjności poszczególnych ekip, ale jakoś ferrari i nie wpadało w ucho. Nie po raz pierwszy wypowiadam tu swoją opinię, oddającą moje zdumienie tym co wyprawia Reno. I mam nadzieję, że oszczędzają paliwo, bo posag Pietrow'a jeszcze nie wpłynął do Enstone. Na szczęście nas wszystkich, to tylko moje gdybania i mogę /o bym/ się mylić co do kondycji Reno. Reasumując: Reno nie wygląda źle, ale chyba nie zdążyli nam się do końca zaprezentować /możliwy wynik w dwóch kierunkach/.
28.02.2010 18:54
0
robert i tak bedzie najlepszy
28.02.2010 18:55
0
jezeli chodzi o najlepsze wyniki zespołow podczas tych testów w barcelonie to Reno jest tylko przed dwoma zespołami. Nowymi. Nie jest dobrze.
28.02.2010 18:57
0
to przednie skrzydelko moze i lepiej sie spisze... ale dotkniecie kola innego bolidu spowoduje znaczne zniszczenia. boczne sekcje skrzydla bardzo delikatne, jest tam przeswit...
28.02.2010 18:58
0
Zgadza się , Renault przestało być niezawodne (do Barcelony było), chyba że jest tak jak pisze 11. , że Petrov psuje (żart). Wydaje się, że przez tę awarię nie zdążyli sprawdzić tempa kwalifikacyjnego, ale wydaje się, że mniej więcej wiedzą gdzie są. A jak w Bahrajnie wprowadzą jeszcze ten nowy dyfuzor, to o ho, ho .... Będzie się działo .
28.02.2010 19:06
0
hmmm... stonowane wypowiedzi ... moim zdaniem ukrywaja potencjał .... trzeba poczekac i zobaczymy podczas pierwszego wyscigu!!!!!
28.02.2010 19:16
0
Nie mogę się już doczekać. Pierwsze testy były świetne dla Renault, ale teraz już jest trochę gorzej. Nie ma co się martwić, to pewnie przejściowe ;)
28.02.2010 19:17
0
19 To wyjaśni mi proszę bo już nie wiem .myślałem ze q1 q2 na pełnym a ostatnia 10 na pustym i tankowanie na wyscig bez zmiany poon
28.02.2010 19:21
0
przeciez wprowadzaja nowe czesci nie tylko areo ale także mechaniczne wiec nowe czesci nie zawsze sa pewne i mogo sie popsuc i ot cala historia awarii
28.02.2010 19:22
0
no to ja sie w te 12 dni naucze do matury bo potem juz nie bedzie na to czasu i mysli kraza gdzie indziej:D. niech rozwiaza teraz usterki, przynjuamniej moze dzieki temu nie beda ich one nekac podczs sezonu . Poazdrawiam
28.02.2010 19:24
0
Ciekawe, że nic nie powiedzieli o tym czy się sprawdziły nowe części.. czekamy zatem do Bahrajnu:-)
28.02.2010 19:25
0
Miejmy tylko nadzieję że rzeczywiście nie zdążyli przeprowadzić symulacji kwalifikacji.
28.02.2010 19:42
0
czasy hamiltona 57 1:27.624 +0.09 58 1:26.770 -0.854 59 1:26.306 -0.464 60 1:26.266 -0.04 61 1:26.062 -0.204 62 1:26.480 +0.418 63 1:25.975 -0.505 64 1:25.871 -0.104 65 1:25.958 +0.087 66 1:25.877 -0.081 67 1:25.675 -0.202 68 1:25.458 -0.217 69 1:25.545 +0.087 70 1:25.554 +0.009 71 1:25.220 -0.334 72 1:28.679 +3.459 73 1:25.279 -3.4 74 1:25.123 -0.156 75 1:24.908 -0.215 czasy kubicy 56 1:26.723 57 1:25.935 -0.788 58 1:25.727 -0.208 59 1:25.965 +0.238 60 1:25.767 -0.198 61 1:26.143 +0.376 62 1:27.748 +1.605 63 1:26.186 -1.562 64 1:25.858 -0.328 65 1:25.686 -0.172 66 1:25.847 +0.161 67 1:25.669 -0.178 68 1:25.944 +0.275 70 1:25.459 -0.485 71 1:25.660 +0.201 72 1:25.506 -0.154 73 1:25.481 -0.025 74 1:26.929 +1.448 Myślę że mc jest niewiele przed reno
28.02.2010 19:43
0
24 wszystko na oparach. Jaki byłby sens jechania zatankowanym bolidem przez Q1 i Q2???
28.02.2010 19:44
0
tempo wyścigowe mają bardzo zbliżone
28.02.2010 19:44
0
27. matibak tego raczej nie powiedzą bo po co??? Co maja rozpowiadać że jakieś zmiany dały im 0,5 sek i Merc znow pożyczy ich rozwiązanie :P
28.02.2010 19:51
0
Przepraszam z gory za slabe tlumaczenie ;tekst z soboty z oficjalnej strony renaultF1 ,(google slabo tlumacza francuzki:) Robert Kubica z powrotem na miejjscu obciążony pracą. Będzie to test jutro nowej aerodynamiki, w tym nowe skrzydło. Zmiany te nie są ostateczne i nowe, wykonane na Bahrajnie. Robert, po czterech tygodniach testów zimowych, jakie są twoje odczucia? "Czuję się dobrze i jestem w pełni zintegrowane w ramach zespołu. Pierwszy test w Walencji został pierwszy etap nauczania. Było dużo zrozumieć i nauczyć się, zwłaszcza na zachowanie samochodu i systemy budowane. Następnie zespół ciężko pracował na dokonaniem niezbędnych zmian w czasie testu Jerez i przez które moglibyśmy samochód dobrze wyważony i byliśmy bardzo konkurencyjne. W ostatnich testach w Barcelonie były nieco trudniejsze i straciliśmy dużo naszego cennego czasu toczenia. Jednakże, z pracy w Jerez, jestem przekonany, i uważam, że nauczyliśmy się wystarczająco od samochodów będą gotowe do Bahrajnu. Jak oceniasz , gdy samochód jest zatankowany benzyną? "To zależy od warunków i rodzaju opon, które wykorzystujemy. Co będzie w tym roku ważne jest to, że samochód jest dobrze zrównoważone przez cały wyścig, w porównaniu do zmiany masy ciała (masa paliwa). Musimy zatem znaleźć najlepszy kompromis na rzecz rozwoju, aby zmaksymalizować wydajność samochodu. Jakie są cele na ostatni dzień jazdy w niedzielę? "Nowe, w tym nowe przednie skrzydło, powinni przybyć na torze, aby można było je przetestować jutro. Nie są to rozwiązania, których używamy w Bahrajnie, ale zmiany te powinny dać dobry pomysł skuteczności tych usprawnień, będziemy wiedzieć, czy dają nam przewagę mamy nadzieję. To będzie interesujące zobaczyć, czy prognozy tunelu aerodynamicznym są sprawdzone na torze. " Myślisz, że wiesz, gdzie stoimy w porównaniu do innych zespołów? "Jest bardzo trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski, ponieważ rzeczy ciągle się zmieniają. Nie wiemy, jakie inne zespoły lub na jakim etapie rozwoju się znajdują. Dodatkowo, każda drużyna przyniosą nowe osiągnięcia w pierwszym wyścigu sezonu. Jak już mówiłem, nasza wydajność w Jerez był bardzo zachęcające, ale wciąż musimy znaleźć więcej przyczepności. Dlatego mierzy wpływ nowych części jutro i da nam lepszą ogólną widoczność przed Bahrajnie. " [Po rozmowie Renault F1 Team]
28.02.2010 19:59
0
Żeby tylko nie było żadnych awarii w czasie wyścigów.
28.02.2010 20:02
0
19. marmunder, ty się powinieneś nazywać maruder. Ja rozumiem wolność słowa ale z takimi tekstami nie powinieneś wyjeżdżać w miejscu, gdzie ludzie chcą podyskutować rzeczowo. W taki sposób to ty sobie komentuj na wiadomych portalach
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się